Dodatkowo współczesne diesla nękane są awariami i o ile gdy ktoś pokonuje 40-50 tys km rocznie, koszta naprawy takiej awarii zrekompensuje niższe spalanie paliwa
Obiektywnie patrząc to współczesne benzyny też są nękane awariami pisałem tylko o takich usterkach diesla, których prawdopodobieństwo znacznie rośnie z uwagi na częste niedogrzanie silnika i podzespołów.
obydwa jadą z dołu ."A " jedzie prosto , "B" skreca w lewo
B skreca nie z tego pasa co powinien .
A nie ustepuje pierwszenstwa przy zmianie pasa ( mysli ze B bedzie jechal prosto bo z tego pasa moze jechac w prawo , maxymalnie prosto.
Prosze wypowiedz mundurowych szczegolnie
dzis w uwaga pirat uslyszalem (nie wsluchiwalem sie) ze A jedzie po swoim pasie i wina byla by pojazdu B
He he, co za zbieg okoliczności na innym forum się o taką sytuację spieramy (z tym, że tam nie ma wyznaczonych pasów).
Ale na jeśli kolizja na Twoim rysunku miała miejsce w przecięciu strzałek, to sprawcą jest pojazd A - nieustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu.
Ewentualnie jest jeszcze sprawa że B nie powinien jechać po tym pasie, ale to nie zmienia winnego kolizji.
Z tym że takie oznakowanie jest niemożliwe - tzn. fizycznie możliwe ale nieprawidłowe nie sądzę żeby takie rondo występowało w rzeczywistości
Koleżanka miała taką sytuację. Na potrzeby tej sytuacji była autem A i liczyła, że auto B będzie musiało skręcić więc nawet nie patrzyła. Auto B wpakowało jej się w bok i policja uznała winę auta A
Pojazd B jest niestety winien
Popełnia wykroczenie i nie stosuje sie do znaków poziomych i pionowych a w dodatku zmienia pas ruchu,nieustępując pierwszeństwa jadącemu po tym pasie pojazdowi A
Gdyby było inne oznakowanie poziome i pionowe to w pewnych warunkach winny by był pojazd A
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
Koleżanka miała taką sytuację. Na potrzeby tej sytuacji była autem A i liczyła, że auto B będzie musiało skręcić więc nawet nie patrzyła. Auto B wpakowało jej się w bok i policja uznała winę auta A
no to wlasnie dziwne bo w uwaga pirat kolesiowi wjebali mandat ze z prawego pasa skrecal w lewo (tak jak B) i mowi ze jakby wlasnie jechal samochod A i by doszlo do kolizji to byla by wina B. i ze wlasnie ludzie tak odszkodowania wymuszaja.
a czy kolezanka jechala po rondzie ze strzalkami kierunkowymi?
[ Dodano: Pon 03 Gru, 12 18:36 ]
Zamieszczone przez westwi78
He he, co za zbieg okoliczności na innym forum się o podobną sytuację spieramy (z tym, że tam nie ma wyznaczonych pasów).
Z tym że takie oznakowanie jest niemożliwe - tzn. fizycznie możliwe ale nieprawidłowe nie sądzę żeby takie rondo występowało w rzeczywistości
Narysuj jak faktycznie wyglądały te linie wyznaczające pasy.
to pomin wszystkie inne strzalki poza tymi na dole ( ktorymi wjezdzaly pojazdy A i B)
Koleżanka miała taką sytuację. Na potrzeby tej sytuacji była autem A i liczyła, że auto B będzie musiało skręcić więc nawet nie patrzyła. Auto B wpakowało jej się w bok i policja uznała winę auta A
no to wlasnie dziwne bo w uwaga pirat kolesiowi wjebali mandat ze z prawego pasa skrecal w lewo (tak jak B) i mowi ze jakby wlasnie jechal samochod A i by doszlo do kolizji to byla by wina B. i ze wlasnie ludzie tak odszkodowania wymuszaja.
a czy kolezanka jechala po rondzie ze strzalkami kierunkowymi?
bo zależy jakie jest oznakowanie przed rondem i na rondzie (poziome) to tak sie zmienia wina spowodowania kolizji
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
z kolei jeszcze jest taka rzecz ze A opuszcza rondo (skreca w prawo) z lewego pasa.
teoretycznie tak
ale patrząc na oznakowanie on porusza się ciągle PO SWOIM PASIE RUCHU a to pojazd B zmienia pas ruchu
gdyby inaczej były narysowanie znaki na rondzie to rzeczywiście winny by był pojazd A
[ Dodano: Pon 03 Gru, 12 18:44 ]
Zamieszczone przez xtremesystems
chyba wazne sa te na dole (przy autach) ?
no tak,przyjmujemy tylko te które są na znakach przy wjeździe na rondo i tylko te które są namalowane na jezdni
w tej konkretnej sytuacji to pojazd B zmienia pas ruchu a pojazd A pomimo tego,że zjeżdza z ronda to porusza sie cały czas swoim pasem ruchu
gdyby oznakowanie poziome było inne to winny rzeczywiście by był pojazd A bo zmienia pas ruchu
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
To samo jest na katowickim rondzie - identyczne oznakowanie i też zewnętrznym pasem jeżdżą sobie w lewo albo nawet zawracają. Strasznie mnie to wkur... trzeba mieć oczy dookoła głowy. Właśnie w Uwaga Pirat było takie rondo i pierwszeństwo ma pojazd A, bo pojazd B nie może jechać dalej po rondzie niż drugi wyjazd (jazda na wprost). Od tego są znaki (poziome i pionowe), niestety kierowcy ich nie przestrzegają.
Wysłałem nawet maila do Ruchu Drogowego w Katowicach w tej sprawie ale nie raczyli zająć stanowiska w sprawie.
xtremesystems, moim zdaniem sprawcą jest pojazd "B". Wjeżdżając na rondo z prawego pasa i decydując się na "skręt w lewo" albo jak to mówi Krzysiu H. "trzeci wyjazd" nie dostosował się do znaków poziomych.
xtremesystems, i w tym przypadku winny jest tylko i wyłącznie pojazd czerwony
bo to on zmienia pas ruchu
a za niezastosowanie się do znaków pojazd niebieski może dostać kwit za 250 i 5pkt karnych
co nie zmienia faktu że winien kolizji jest czerwony
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
ale nie kumam czym róznia sie te sytuacje. przeciez znaki pionowe tez obligują do jazdy w odpowiednim pasem ruchy przy skrecie w lewo. czy kolizja nie zostala spowodowana bo niebieski nie zastosowal sie do znaku pionowego?
wiadomo ze zawszyczaj jak sa takie znaki pionowe . to sa i poziome z wczesniejszego rysunku. tylko zastanawia mnie czy przy braku poziomych zmienia sie kwalifikacja winy
xtremesystems, i w tym przypadku winny jest tylko i wyłącznie pojazd czerwony
bo to on zmienia pas ruchu
a za niezastosowanie się do znaków pojazd niebieski może dostać kwit za 250 i 5pkt karnych
co nie zmienia faktu że winien kolizji jest czerwony
Zgodnie z tą logiką jeśli jadę pod prąd na ulicy jednokierunkowej, dostanę mandat za niedostosowanie się do znaków, natomiast sprawcą kolizji będzie pojazd, który nie zatrzymał się widząc, że nadjeżdżam.
To jest temat na większy wykład z prawa karnego (wykroczeń) - wykroczenia materialne i formalne .
Ale upraszając - czerwony ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności przy zmianie pasa ruchu, ustąpienia pierwszeństwa poruszających się na tamtym pasie etc.
Nie zachował tej ostrożności, nie ustąpił pierwszeństwa czego skutkiem jest kolizja. (wykroczenie materialne - jest jakiś skutek)
Natomiast niebieski "tylko" jedzie po nieprawidłowym pasie.
Komentarz